Obchodné podmienky Poistenie zásielky proti poškodeniu

Obchodné podmienky služby „Poistenie zásielky proti poškodeniu“ – PABEX


I. Účel a povaha služby

  1. Služba „Poistenie zásielky proti poškodeniu“ (ďalej len služba) je dobrovoľná doplnková služba poskytovaná spoločnosťou E.K. Company, s.r.o., IČO 53172264, DIČ 2121292107, IČ DPH SK2121292107, so sídlom Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica (ďalej len PABEX).

  2. Cieľom služby je poskytnúť zákazníkovi výhodu prednostného a urýchleného vybavenia v prípade, že tovar dorazí poškodený v dôsledku prepravy.

  3. Služba nie je poistným produktom v zmysle zákona č. 39/2015 Z.z. o poisťovníctve ani produktom finančnej povahy.

  4. Služba má charakter garancie zrýchleného vybavenia reklamácie poškodenia spôsobeného pri preprave a je určená výlučne na zvýšenie komfortu zákazníka.


II. Rozsah služby

  1. Služba sa vzťahuje na všetky produkty v rámci jednej objednávky, ku ktorej bola zakúpená.

  2. Službu je možné zakúpiť iba pri vytváraní objednávky v kroku Doprava a platba.

  3. Cena služby je 1,49 € s DPH (1,24 € bez DPH) za celú objednávku.

  4. Službu nie je možné zakúpiť spätne, po dokončení objednávky.

  5. Službu nie je možné preniesť na inú osobu alebo objednávku.

  6. Služba sa vzťahuje na poškodenie, ktoré vzniklo počas prepravy od PABEX k zákazníkovi. Nevzťahuje sa na poškodenia vzniknuté po prevzatí tovaru.

  7. Platnosť služby je 14 dní od doručenia zásielky. Po uplynutí tejto lehoty právo na jej využitie zaniká.


III. Uplatnenie služby

  1. Zákazník je povinný o poškodení informovať PABEX bez zbytočného odkladu, ideálne do 3 dní od prevzatia zásielky, najneskôr však do 14 dní.

  2. Uplatnenie služby je možné výhradne prostredníctvom e-mailu: info@pabex.sk.

  3. Na uplatnenie služby je potrebné zaslať:

    • číslo objednávky,

    • krátky popis poškodenia,

    • fotodokumentáciu vonkajšieho obalu a samotného poškodenia tovaru.

  4. PABEX si vyhradzuje právo požiadať o doplnenie informácií alebo fotografií, ak sú neúplné.

  5. Po schválení žiadosti PABEX zabezpečí:

    • výmenu tovaru za nový, ak je dostupný, alebo

    • vrátenie kúpnej ceny tovaru formou refundácie.

  6. Náklady na spätnú dopravu poškodeného tovaru znáša PABEX, pokiaľ zákazník dodrží pokyny pre zabalenie a odovzdanie zásielky.


IV. Povinnosti zákazníka pri uplatnení služby

  1. Zákazník musí poškodený tovar zabaliť tak, aby pri spätnom prevoze nemohlo dôjsť k ďalšiemu poškodeniu.

  2. V prípade, že poškodenie vzniklo zjavne pri doprave, je zákazník povinný ponechať pôvodný obal vrátane výplní na preukázanie stavu zásielky.

  3. Zákazník je povinný poskytnúť PABEX všetky potrebné informácie a súčinnosť potrebnú na posúdenie oprávnenosti nároku.


V. Vybavenie žiadosti

  1. Po doručení všetkých potrebných informácií a fotodokumentácie začne plynúť lehota na vybavenie žiadosti.

  2. PABEX posúdi oprávnenosť uplatnenia služby do 24 hodín od prijatia kompletných podkladov.

  3. V prípade oprávnenej žiadosti sa PABEX so zákazníkom dohodne na spôsobe riešenia (výmena, vrátenie peňazí, zvoz tovaru).

  4. Ak je služba uplatnená do 3 dní od doručenia zásielky, bude žiadosť vybavená v prednostnom režime.

  5. Ak zákazník neposkytne potrebnú súčinnosť, lehota na vybavenie žiadosti sa primerane predlžuje.


VI. Kedy službu nemožno využiť

Službu nie je možné uplatniť:

  1. Opakovane na ten istý výrobok.

  2. Na poškodenie, ktoré nevzniklo počas dopravy, napríklad:

    • mechanické poškodenie po rozbalení alebo používaní,

    • poškodenie elektrickým prepätím, vodou, teplom, prachom, neodbornou inštaláciou, zásahom používateľa alebo tretej osoby,

    • opotrebenie bežným používaním,

    • poškodenie softvérom, vírusom alebo neautorizovaným zásahom.

  3. Ak bola porušená pečať, chýba príslušenstvo alebo výrobné označenia.

  4. Ak zákazník neposkytne potrebné dôkazy o poškodení (fotografie, obal).

  5. Na stratené zásielky – služba sa vzťahuje výhradne na doručené, ale poškodené zásielky.

  6. Na poškodenia vzniknuté pri doprave tovaru od zákazníka späť k PABEX (napr. pri odstúpení od zmluvy).


VII. Trvanie a ukončenie služby

  1. Služba je poskytovaná v okamihu doručenia zásielky zákazníkovi.

  2. Po využití služby (výmena alebo refundácia) sa služba považuje za spotrebovanú.

  3. Ak zákazník odstúpi od kúpnej zmluvy, cena služby sa nevracia.

  4. Cena služby je nevratná ani v prípade, že k poškodeniu zásielky nedôjde – služba je preventívne zvýhodnenie poskytované na dobrovoľnej báze.

  5. PABEX vráti cenu služby (1,49 €) iba v prípade, že poruší svoj záväzok vybaviť oprávnenú žiadosť v stanovenej lehote.


VIII. Záverečné ustanovenia

  1. PABEX je oprávnený podmienky služby meniť alebo aktualizovať, pričom nové znenie sa uverejní na webovej stránke.

  2. Uplatnením služby zákazník potvrdzuje, že sa s podmienkami oboznámil a súhlasí s nimi.

  3. Tieto obchodné podmienky služby nadobúdajú platnosť a účinnosť 27. 12. 2025.


Poskytovateľ služby:
E.K. Company, s.r.o. (PABEX)
Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica
IČO: 53172264 • DIČ: 2121292107 • IČ DPH: SK2121292107
E-mail: info@pabex.sk

V Banskej Bystrici, dňa 27. 12. 2025

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz